?




Yorumlar

  1. Greenpeace'in çalışmalarını yıllardır izlerim hatta üye olarak maddi bir yardımım da söz konusu fakat şu son iki yıldır sürdürdükleri mücadele anlayışı, oldukça popülist ve sıradan olmakla kalmayıp etkisizleşmiştir de... Bu reklam örneğinden yola çıkalım. Reddetme eskiye karşı duyulan tepkinin ürünüdür. Mücadele ise bu tepkinin kendi alternatifini üretebilmiş olmasının bir sonucu ve o alternatifi hayata geçirebilme çabasıdır... Eskiye karşı yürütülecek mücadele de temel andaç ret etme ve alternatif olma ikilisidir... Ret etme boyutunda ufak tefek hatalar dışında sorun görülmese de alternatifi yaratma baştan aşağı sasılaşmış duruyor... Yeni eskinin kavramları ile yaratılmaz. Aksi durumda Balyozlar ile yıktığın bir binayı kırdığın parçalarla yeniden yapmaya çalışmak hatasına düşersin.
    Popüler kültürün yaratmaya çalıştığı cinsellik aldatmacasının pazarı ve taşıyıcısı konumunda olan söylemlerle Dikkat çekmeye çalışmak, mevcuttan kopuşu engeller. Mevcudu kanıksamayı, meşrulaştırmayı taşır. "Senin ki kaç cm?" "Daha büyük göğüsler için .... kremi" türünde ki post modern kadın ve erkeğin yeni cinsellik şekillendirilmeleri üzerinden pazarlanmasını çağrıştıran jargon hangi amaçla olursa olsun kesinlikle alternatiflerin jargonu olamaz... Daha güzel bir dünya arayışı bir tek alanda olmaz, daha temiz, güzel bir çevre, daha özgürlükçü bir dünya, daha demokratik değerler, daha eşitlikçi bir anlam vb. süreçlerle bir bütündür. O halde yeni, yepyeni bir dünya arayışını bu sloganla mı yürüteceğiz... İşin aslı kesinlikle ucuz bir popülarite arayışı... İnsanlığın bunlara ihtiyacı yok. Kalmamıştır da!

    YanıtlaSil
  2. Açıkçası Greenpeace'in bu kampanyayı bu şekilde bir jargonla yürütüyor olmasını ben de hayretle karşıladım. Ancak ben bunu bir çaresizlik ya da son çırpınış gibi algıladım. Dikkat çekmek için son çare gibi bir şey sanki! Burada müsebbib Greenpeace mi yoksa duyarsızlıkları karşısında dikkat çekmek için çırpınmak zorunda bırakanlar mı bilemiyorum! Bu jargondan ben de hoşlanmadım fakat kampanya anlamlı bir şeye hizmet ediyor o nedenle jargonu bir kenara bırakıp imzamı paylaştım.

    "Daha güzel bir dünya arayışı bir tek alanda olmaz, daha temiz, güzel bir çevre, daha özgürlükçü bir dünya, daha demokratik değerler, daha eşitlikçi bir anlam vb. süreçlerle bir bütündür. O halde yeni, yepyeni bir dünya arayışını bu sloganla mı yürüteceğiz..." şeklindeki bakış açına sonuna kadar katıldığımı bilmeni isterim. Aşırı zarafetsiz bir slogan.

    Peki bir sorum var? Sen Greenpeace'in bu slogandaki amacının sadece kendisine popülarite yaratmak olduğunu mu düşünüyorsun? Yani bir kampanyayı böyle bir amaca mı alet etmişlerdir? Bunu gerçekten bilmediğimden soruyorum.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydi Abbas Vakit Tamam Pilates Diyordun İşte Oldu Reklam!

Karton Adam